20 listopada Transit Custom Plug-In Hybrid został nagrodzony na targach Fleet Market, a dzień później otrzymał kolejne wyróżnienie, tytuł International Van of the Year (IVOTY). Dodatkowo Ford Ranger otrzymał nagrodę International Pick-up Award (IPUA).
Warto dodać, że Ford jest pierwszym producentem, który dwukrotnie w tym samym roku zdobył tytuły IVOTY i IPUA. Po raz pierwszy dokonał tego w 2013 roku.
Nowe modele Transit Custom Plug-In Hybrid i Transit Custom EcoBlue Hybrid zostały uznane za zwycięzców przez jury składające się z 25 dziennikarzy i ekspertów z 25 krajów Europy. Oczywiście oceniając te modele jurorzy docenili gamę zelektryfikowanych układów napędowych, oferowanych w hybrydowych modelach użytkowych Transit Custom. Dzięki tym rozwiązaniom, modeli tych nie dotyczą coraz bardziej rygorystyczne normy dotyczące wjazdu aut do centrów miast, a jednocześnie oferują one realny zasięg pozwalający pokonywać trasy.
Jednotonowe samochody dostawcze Transit Custom Plug-In Hybrid i Transit Custom EcoBlue Hybrid oraz dwutonowy Transit EcoBlue Hybrid, który podczas tegorocznej ceremonii zdobył drugą pozycję, to trzy z czternastu zelektryfikowanych pojazdów, które Ford wprowadzi do końca roku 2020 na europejski rynek.
Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z sieci elektrycznej, co umożliwia przejechanie do 56 km (w cyklu NEDC) przy zerowej emisji CO2.
Silnik EcoBoost o pojemności 1,0-litra wykorzystywany jest jako agregat - przedłużacz zasięgu, dzięki czemu pojazd może pokonać do 500 kilometrów.
W gamie modelu Ranger znajduje się także nowy Ranger Raptor - najbardziej wyczynowa wersja, jaka powstała kiedykolwiek. Można ją było podziwiać podczas targów Fleet Market. W modelu Ranger Raptor, napędzanym 2,0-litrowym dieslem EcoBlue o mocy 213 KM, ekstremalnej stylizacji towarzyszy unikalne podwozie Ford Performance, zoptymalizowane pod kątem wysokiej prędkości jazdy po bezdrożach i zdolności do jazdy w dowolnym terenie.