Przed wyruszeniem w trasę lepiej rozgrzać silnik, zamiast płynu do spryskiwaczy użyć spirytusu, a zmieniając ogumienie lepsze założyć na oś napędową. To tylko kilka oryginalnych pomysłów na „zadbanie” o samochód zimą. Czy są to metody skuteczne? Mechanicy ProfiAuto Serwis zweryfikowali najpopularniejsze zimowe mity krążące wśród kierowców.
Atrakcyjność nowej odsłony SEAT Tarraco wynika również z jej niskoemisyjności – według testów WLTP pojazd emituje 160-181 g CO2 na km – i niższego zużycia paliwa (7.1-8.0l/100 km) w porównaniu do innych aut z tej kategorii. Parametry te udało się osiągnąć, zachowując dynamikę i osiągi SUV-a. Nabywcom jest zapewniona możliwość dostosowania samochodu do potrzeb i gustów – SEAT Tarraco pozostaje w opcji pięcio- i siedmioosobowej oraz w pakietach stylistycznych Style i Xcellence.
Tarraco, zaprojektowane w zakładach SEAT-a w Martorell i wyprodukowane w Wolfsburgu, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki na świecie. Kolejnym wariantem modelu będzie wersja FR, zapowiadana na początek przyszłego roku. Natomiast w drugiej połowie 2020 roku na drogi wyjedzie hybrydowy Tarraco plug-in.
Silnik |
1.5 TSI |
Cylinder/Zawory |
4-cyl – 16v |
Pojemność skokowa |
1,498 cm3 |
Średnica cylindra do skoku |
74.5 x 85.9 |
Współczynnik kompresji |
11 |
Maksymalna moc |
150 KM |
Maksymalny moment obrotowy |
250 Nm |
Skrzynia biegów |
Siedmiobiegowa DSG (DQ381-7F) |
Maksymalna prędkość |
198km/h |
Emisja CO2 |
WLTP: 160-181 g/km (NEDC: 132 – 139 g/km) |
Zużycie paliwa |
WLTP: 7.1-8.0 litrów/100km (NEDC: 5.8 – 6.1 litrów/100km) |