SEAT wprowadza na rynek nową wersję modelu Tarraco, wyposażoną w napęd na przednie koła i zaawansowaną automatyczną skrzynię biegów DSG. Do tej pory największy SUV hiszpańskiej marki był dostępny w dwóch wariantach: z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów albo z napędem na cztery koła 4Drive ze skrzynią DSG. Najnowsze Tarraco zostało opracowane dla osób, które cenią komfort automatycznej skrzyni biegów, jednak preferują przedni napęd.
Atrakcyjność nowej odsłony SEAT Tarraco wynika również z jej niskoemisyjności – według testów WLTP pojazd emituje 160-181 g CO2 na km – i niższego zużycia paliwa (7.1-8.0l/100 km) w porównaniu do innych aut z tej kategorii. Parametry te udało się osiągnąć, zachowując dynamikę i osiągi SUV-a. Nabywcom jest zapewniona możliwość dostosowania samochodu do potrzeb i gustów – SEAT Tarraco pozostaje w opcji pięcio- i siedmioosobowej oraz w pakietach stylistycznych Style i Xcellence.
Tarraco, zaprojektowane w zakładach SEAT-a w Martorell i wyprodukowane w Wolfsburgu, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli marki na świecie. Kolejnym wariantem modelu będzie wersja FR, zapowiadana na początek przyszłego roku. Natomiast w drugiej połowie 2020 roku na drogi wyjedzie hybrydowy Tarraco plug-in.
Silnik |
1.5 TSI |
Cylinder/Zawory |
4-cyl – 16v |
Pojemność skokowa |
1,498 cm3 |
Średnica cylindra do skoku |
74.5 x 85.9 |
Współczynnik kompresji |
11 |
Maksymalna moc |
150 KM |
Maksymalny moment obrotowy |
250 Nm |
Skrzynia biegów |
Siedmiobiegowa DSG (DQ381-7F) |
Maksymalna prędkość |
198km/h |
Emisja CO2 |
WLTP: 160-181 g/km (NEDC: 132 – 139 g/km) |
Zużycie paliwa |
WLTP: 7.1-8.0 litrów/100km (NEDC: 5.8 – 6.1 litrów/100km) |